شبكــــــــــــــــــــــــــة ابانــــــــــــــــــوب المنـــــــــــــــــــــــــــــــــدره
لو بتحبوا يسوع اقرأوا القصة دى 417168
مرحبا بكم فى شبكة ابانوب المندره
لا نريدك زائر بل صاحب مكان

سجل الان

لو بتحبوا يسوع اقرأوا القصة دى 144497

شبكــــــــــــــــــــــــــة ابانــــــــــــــــــوب المنـــــــــــــــــــــــــــــــــدره
لو بتحبوا يسوع اقرأوا القصة دى 417168
مرحبا بكم فى شبكة ابانوب المندره
لا نريدك زائر بل صاحب مكان

سجل الان

لو بتحبوا يسوع اقرأوا القصة دى 144497

شبكــــــــــــــــــــــــــة ابانــــــــــــــــــوب المنـــــــــــــــــــــــــــــــــدره
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.


شبكــــــــــــــــــــــــــــة ابانــــــــــــــــــوب المنـــــــــــــــــــــــــــــــــدره
 
الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

 

 لو بتحبوا يسوع اقرأوا القصة دى

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
laila adel
Admin
Admin
laila adel


الابراج الابراج : الاسد عدد المساهمات : 3489
نقاط : 8559
السٌّمعَة : 14
تاريخ التسجيل : 06/09/2009
العمر : 26
الموقع : كنيسة الشهيد ابانوب النهيسى بالمندرة

لو بتحبوا يسوع اقرأوا القصة دى Empty
مُساهمةموضوع: لو بتحبوا يسوع اقرأوا القصة دى   لو بتحبوا يسوع اقرأوا القصة دى Emptyالأحد 6 ديسمبر - 14:42

شباب

كل سنة وانتم طيبين

الصوم هو انسب وقت للتوبة

وده شئ جميل


بس الاجمل

ان الصوم هو افضل

وقت للصلاة من اجل من نحبهم

لاجل توبتهم



ام شريف


شريف خريج سياحة وفنادق

اتخرج بتقدير جيد

لما اشتغل وانشغل فى العالم

وفى الشغل

نسى ربنا تماما



ومع الاسف اتجه الى السجائر

والحشيش واصدقاء الشر


وكان بيتظاهر قدام امه

بأنه حمل وديع

ملاك من السما

وكان بيحب امه جدا حدا

وكان بيخاف انه يزعلها



شريف : انا يا ماما كل يوم بتاخر وباجى وش الصبح وبحضر التسبحة

مع الانبا يؤنس

ام شريف : كويس .. ربنا يهديك يا ولدى


وفى الحقيقة

شريف بيبات مع اصدقاء السوء




شريف : كنت النهاردة طول النهار فى الخدمة واخوة الرب

ام شريف : نشكر بنا يا ولدى

مع الاسف

ان شريف

طول اليوم على القهوة

وتمر الايام


وام شريف جلها المرض الوحش


وماتت



ومع الاسف شريف

زى ما هو

عايش فى تهاون والخطية غلباه


وفى ليلة

حلم حلم




حلم حلم عجيب


حلم بأمه


حلم شريف انه راح جهنم من كتر الشر



شاف باب السما مفتوح وربنا وقف فوق




وشاف امه

فى حضن ابونا ابراهيم


ام شريف : يا شريف يا ولدى ايه اللى جابك هنا

شريف : اصل يا امى ... اصل يعنى


ام شريف : ليه كده يا ولدى فين الكنيسة والخدمة واخوة الرب

انت كنت بتخدعنى يا ولدى



وبكى شريف بدموع من اجل توبيخ امه له



صحى شريف

من النوم وهو فى قمت حزنه

وحزن جدا من اجل توبيخ امه

وانه كان بيخدعها


فضل شريف حزين مدة اسبوع


قرر

قرر

قرر


يروح لابونا يحكى له الحلم اللى سبب ليه حزن


شريف : انا حلمت بأمى وانى رحت جهنم وامى شفتنى فى جهنم وهى فى السما

وزعلت منى جدا وتوبخها كان صعب جدا عليا

لدرجة انى مش بعرف انام


ضحك ابونا


ابونا : يا شريف يا ابنى انت زعلت من توبيخ امك امال هتعمل ايه قدام توبيخ ربنا

يسوع المسيح وقت القيامة


شريف بكى بدموع جامد جدا

وحس بمدى الخوف والشر اللى هما سكنوا جواه


سيدى

سيدى



ربى يسوع المسيح

اذا كانت خطية وحدة خرجت ادم من الفردوس

امال خطاياى هتودينى فين


اذا كنت ما احتملتش توبيخ امى

امال هعمل ايه قدامك يا ربى يسوع

اعنى يا رب على خلاص نفسى

اسندنى يا رب فاخلص

لك كا مجد وكرامة

الى الابد

امين

لو بتحبوا يسوع اقرأوا القصة دى Domain-ba5b992a5d
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
لو بتحبوا يسوع اقرأوا القصة دى
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
شبكــــــــــــــــــــــــــة ابانــــــــــــــــــوب المنـــــــــــــــــــــــــــــــــدره :: الروحيات :: قسم القصص الروحيه-
انتقل الى: